مقایسه انواع راهبند اتوماتیک

مقایسه انواع راهبند اتوماتیک

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید)

مقایسه انواع راهبند اتوماتیک از نظر فنی و قیمت را می توانید در سایت مشهدفجر مطالعه نمایید. 

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که انواع راهبند اتوماتیک مناسب چه مکان هایی می باشد؟ و به طور کلی بهترین راهبند اتوماتیک برای محل مورد نظر شما کدام است؟ 

آشنایی با انواع راهبند اتوماتیک

انواع راه‌بند اتوماتیک ازجمله تجهیزاتی هستند که موانع عبور و مرور ماشین‌ها در جاده‌ها به شمار می‌آیند. از انواع راه‌بندهای اتوماتیک برای بالا بردن امنیت جاده‌ها، مکان‌ها عمومی، سازه‌های مختلف و باغ‌ها استفاده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که مانع عبور و مرور بدون اجازه کارفرما به مکان‌های مختلف می‌شود؛ برای راحتی کار می‌توان از انواع راه‌بند اتوماتیک ریموت دار استفاده کرد به‌وسیله ریموت به‌راحتی اجازه ورود و خروج ماشین‌ها و انسان‌ها از راه دور نیز داده می‌شود.

اهمیت استفاده از انواع راهبند اتوماتیک

انواع راهبند اتوماتیک شاید وسیله‌ای ساده به نظر برسد اما کاربرد آن می‌تواند به‌قدری مفید باشد که استفاده از آن را الزامی کند؛ برای مثال می‌توان از موارد اهمیت استفاده از انواع راه‌بند اتوماتیک به نکات زیر اشاره کرد:

  • بالا بردن امنیت مکان و جان افراد ساکن در مکان‌های مختلف.
  • پایین آوردن هزینه برای مجتمع‌های مختلف از طریق کاهش استخدام نیروی انسانی برای حفظ امنیت.
  • ایجاد نظم و هماهنگی در عبور و مرور توسط نصب انواع راه‌بند اتوماتیک در ورودی مجتمع‌های مسکونی و خانه‌های پر عبور و مرور.

خرید انواع راهبند اتوماتیک

آشنایی با انواع راهبند اتوماتیک

انواع راهبند اتوماتیک  هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد و قیمت‌های مختلفی را نیز در برمی‌گیرند؛ بنا بر استفاده‌ای که شما از راه‌بند می‌کنید، انواع راه‌بند اتوماتیک متفاوت است و تفاوت‌های در سایز و اندازه موتور، شکل ظاهری، قیمت و جنس بدنه این دستگاه وجود دارد اما انواع آن شامل کدام راه‌بندها است؟

راهبندهای اتوماتیک بازویی: این راه‌بندها جای زیادی اشغال نمی‌کنند و معمولاً موتورهای پرقدرتی دارند که بهترین گزینه برای راه‌بند خودرو است؛ بنابراین اگر قصد خرید انواع راه‌بند اتوماتیک مناسب خودرو رادارید راه‌بند بازویی بهترین گزینه است.

راهبندهای تلسکوپی: اگر به دنبال راه‌بندی هستید که با تردد بسیار زیاد سازگاری داشته باشد راه‌بند تلسکوپی برای این منظور مناسب است

راهبندهای فتوسل یا چشم ایمنی: در مکان‌های خاصی که فقط اجازه عبور و مرور برخی از افراد که از قبل توسط کارفرما به آن‌ها اجازه ورود داده‌شده است، وجود دارد. در این مکان‌ها برای راحتی تشخیص این افراد و صرفه‌جویی در وقت از راه‌بندهای آینه‌دار یا همان چشم ایمنی استفاده می‌شود که کارکرد آن به‌گونه‌ای است که فرد در مقابل صفحه یا آینه‌ای می‌ایستد و به‌صورت اتوماتیک تصویری که از قبل ورود آن تائید شده است شناسایی‌شده و بازوی راه‌بند اجازه عبور فرد را می‌دهد.

راهبند ستونی: راه‌بندهای مخصوص اماکن امنیتی از این نوع است کارکرد این راه‌بند به‌گونه‌ای است که در حالت عادی در داخل زمین قرار دارد و در مواقعی که به آن نیاز باشد از زمین بیرون آمده و مانع عبور ماشین و انسان می‌شود.

 این راهبندها علاوه بر کارکرد فوق‌العاده‌ای که دارند ظاهر بسیار زیبایی نیست دارند که موجب زیبایی شهر می‌شود و بهترین راه برای کنترل تردد در مکان های عمومی می باشد. تجهیزات این راه‌بند ستونی داخل محفظه استوانه شکل آن قرار می‌گیرد و اطراف آن را بدنه‌ای از جنس استیل ضد خش و ضدزنگ می‌پوشاند که زیبایی خاصی به‌ظاهر آن می‌دهد اطراف این راه‌بند را بر روی زمین بتن می‌ریزند و راه‌بند قابلیت فرورفتن در زمین و خارج شدن از آن را دارد.

علاوه بر فهرستی که در بالا به آن اشاره شد انواع مختلف دیگری راه‌بند وجود دارد که تفاوت‌های کوچک و بزرگ زیادی با همدیگر دارند؛ راه‌بند خم شونده، راه‌بند نیزه‌ای، راه‌بند بلوکر، راهبند زنجیری، راه‌بند سطحی یک‌طرفه، راهبند تاشو، ستونی و… از انواع دیگر راه‌بند اتوماتیک هستند.

 همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد مؤلفه‌های مختلفی برای انتخاب راه‌بند مناسب کار شما وجود دارد که کار را برای خرید انواع راه‌بند اتوماتیک سخت کرده است اما اگر سؤال شما نیز هست، چگونه راه‌بندی با بهترین ویژگی‌ها خریداری کنیم پاسخ سؤال خود را در ادامه مقاله دریافت می‌کنید؛ همچنین می‌توانید برای پاسخ تمامی سؤالات خود در مورد انواع راه‌بند اتوماتیک با کارشناسان ما در مشهد فجر تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

  1. بوم یا همان اندازه میله راه‌بند نکته مهمی است که در راه‌بندهای مختلف متفاوت است و شما باید قبل از خرید راه‌بند، اندازه مکانی را که در آن نصب می‌شود به دست آورده و بر اساس آن خرید کنید.
  2. برآورد کردن میزان عبور و مرور ماشین و افراد از راه‌بند، چراکه راه‌بند اتوماتیک موتورهای مختلفی دارند که سرعت و عملکرد آن‌ها باهم مختلف است و میزان استهلاک برخی از آن‌ها بالاتر است؛ بنابراین اگر انواع راه‌بند اتوماتیک را برای مکانی با تردد بالا می‌خواهید، حتماً یکی از راه‌بندهای اتوماتیک باقدرت موتور بالا را خریداری کنید.
  3. سرعت حرکت بازوی انواع راه‌بند اتوماتیک ازجمله موارد مهمی است که در راه‌بندهای مختلف متفاوت است؛ برای مثال برخی از راه‌بندها سرعت ۶ ثانیه، برخی دیگر دو سرعت و برخی دیگر در سرعت‌های مختلف دیگر هستند که بنا بر تفاوت سرعت آن‌ها، حرکت باز و بسته شدن بوم راه‌بند متفاوت است.
  4. میزان برق مصرفی یا میزان ولتاژ تقویت‌شده انواع راه‌بند اتوماتیک ازجمله تفاوت‌هایی هست که موجب ایجاد تفاوت اساسی میان قیمت انواع راه‌بند اتوماتیک می‌شود؛ برخی از راه‌بندها جریان برق مصرفی ۲۴ ولت و برخی دیگر دارای ولتاژ ۲۲۰ هستند بنابراین ولتاژ جریان برق مصرفی در میان انواع راه‌بند اتوماتیک طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که شما بنا بر نیاز خود راه‌بند قدرتمند با مصرف زیاد یا راه‌بند معمولی را می‌توانید خریداری کنید.
  5. قدرت موتور گشتاور در انواع راه‌بند اتوماتیک مؤلفهٔ مهمی برای توجه هنگام خرید است. انواع مختلف سیستم محرک راه‌بند اتوماتیک وجود دارد که آن را به دودسته راه‌بندهای الکترومکانیک و راهبردهای هیدرولیک تقسیم می‌کند در راه‌بندهای الکترومکانیک موتور الکترونیکی نصب است و در راه‌بندهای هیدرولیکی نیز پمپ هیدرولیک قرار دارد.

مؤلفه‌های مختلف دیگری نیز برای خرید راه‌بند اتوماتیک وجود دارد؛ با توجه به شرکت‌های سازنده انواع راه‌بند اتوماتیک محصولات متنوعی در بازار دیده می‌شود که شرکت مشهد فجر در میان تولیدکنندگان این محصول یکی از بهترین‌ها است که قیمت‌های آن نسبت به نمونه‌های خارجی مناسب‌تر است؛ بنابراین می‌توانید باقیمت کم محصولی درجه‌یک خریداری کنید.

قیمت انواع راهبندهای اتوماتیک 

اگر قصد خرید راه‌بند اتوماتیک رادارید، بهتر است بدانید با توجه به انواع زیاد راه‌بندهای اتوماتیک، تشخیص قیمت آن اندکی سخت است و برای اطلاع یافتن از قیمت دقیق تمامی انواع راه‌بند اتوماتیک می‌توانید با کارشناسان مشهد فجر تماس حاصل کنید و قیمت دقیق محصول موردنظر خود با ویژگی‌هایی که مدنظرتان است را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 9 =

اسکرول به بالا