دستگاه مبدل پروتکل SEP-RE4 چیست؟  

مبدل پروتکل SEP-RE4 برای چه کارهایی استفاده می شود؟ مبدل پروتکل دستگاهی است که برای تبدیل مناسب پروتکل استاندارد یا اختصاصی یک دستگاه به دستگاهی دیگر استفاده می‌شود. این کار به منظور تعامل متقابل و مطلوب بین دو دستگاه صورت می‌گیرد. پروتکل‌ها نرم‌افزارهایی هستند که روی مسیریاب‌ها نصب شده و قالب‌های داده، میزان داده و پروتکل‌های یک شبکه را به پروتکل‌های شبکه دیگری تبدیل می‌کنند که داده در آن در حال ناویدن می‌باشد. انواع گوناگونی از پروتکل‌ها در زمینه‌های مختلفی همچون تولید برق، انتقال و توزیع، نفت و گاز، اتوماسیون، نرم‌افزارهای سودمند و برنامه‌های پایش از راه دور استفاده می‌شوند. پیغام‌های اصلی انتقال پروتکل‌ها شامل تبدیل پیام‌های داده، رخدادها، دستورها و همگام سازی‌های زمانی می‌شوند.

مبدل ارتباطی چیست؟

مبدل ارتباطی، وسیله یا تجهیزی برای تبدیل پروتکل های استاندارد یا اختصاصی به یک پروتکل مناسب برای دستگاه ها یا ابزارهای دیگر می باشد. پروتکل نرم افزاری است که بر روی روترها (Router) نصب می شود تا فرمت های داده ها، نرخ داده ها و پروتکل های همان شبکه را به پروتکل های شبکه داده ای که در حال مرور هستند، تبدیل کند.

ساختار مبدل پروتکل SEP-RE4

ساختار کلی یک مبدل پروتکل SEP-RE4 شامل یک پروتکل داخلی راهبر می‌باشد که با یک سری دستگاه پیرو خارجی در ارتباط است و از داده جمع‌آوری شده برای به روز کردن پایگاه داده یا دیتابیس داخلی خود مبدل استفاده می‌کند. وقتی راهبر خارجی درخواست داده می‌کند، پیرو داخلی داده را از پایگاه داده دریافت کرده و به راهبر خارجی ارسال می‌کند. راه‌های مختلفی برای رسیدگی به گزارش همزمان رخدادها و دستورها وجود دارد. رسانه فیزیکی مختلفی نیز برای ارتباط روی پروتکل X & Y وجود دارد از جمله RS-232، RS-485، اترنت و …

برای دانلود مشخصات فنی دیتالاگر و مبدل پروتکل SEP-RE4 روی لینک مقابل کلیک نمایید.

تصاویری از دیتالاگر یا مبدل پروتکل sep-re4

مفهوم شبکه مبدل پروتکل SEP-RE4

مشخصات فنی

در شبکه‌بندی رایانه‌ای، «پروتکل» (Protocol) به مجموعه‌ای از قواعد برای قالب‌بندی و پردازش داده‌ها گفته می‌شود. پروتکل‌های شبکه مانند یک زبان مشترک برای رایانه‌ها هستند. رایانه‌های درون یک شبکه می‌توانند از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای بسیار متنوعی بهره بگیرند. با این حال با استفاده از پروتکل‌ها می‌توانیم آن‌ها را قادر سازیم که صرف‌نظر از این تنوع ساختاری، با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

ویژگی مبدل پروتکل SEP-RE4

مبدل پروتکلSEP-RE4 و دیتاالگر
‹ قابلیت تبدیل پروتکل MODBUS به TCP MODBUS
‹ تهیه الگ به صورت همزمان در بازه های زمانی قابل تعریف
از جدول MODBUS
‹ ویرایش تنظیمات دستگاه توسط یک مرورگر از طریق یک
شبکه محلی (LAN(
‹ دارای چهار ورودی و چهار خروجی دیجیتال

‹ وب سرور داخلی
‹ پشتیبانی از مرورگر های اینترنتی , Opera ,IE
Mozilla , Google chrome
‹ دارای دو پورت RS485
‹ دارای یک پورت RS232
10/100BaseTX (RJ45) ›
‹ قابلیت ارتباط با 30 عدد Slave در پروتکل مدباس بر
روی هر باس ) جمعا 60 عدد Slave)
PROTOCOL CONVERTOR AND DATA LOGGER
Overview
‹ پشتیبانی از کارت حافظه SD Micro تا 32Gbyte
‹ قابلیت به روز رسانی برنامه داخلی دستگاه
(Firmware (از طریق USB
‹ پشتیبانی از پروتکل های , DNS, HTTP ,AJAX
NTP ,DHCP ,Telnet , FTP
‹ قابلیت ارتباط با دو سرور TCP بصورت همزمان

کاربردهای دیتالاگر یا مبدل پروتکل SEP-RE4

کاربرد مبدل‌های پروتکل از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است. مبدل پروتکل می‌تواند بستگی به پروتکل‌ها از نوع مبدل نرم‌افزار، مبدل سخت‌افزار یا مبدلی ترکیبی از این دو باشد.

  • چند استفاده کلیدی مهم از مبدل‌های پروتکل عبارتند از:
    • پست اتوماسیون
    • ساخت اتوماسیون
    • پردازش اتوماسیون

پروتکل‌های اصلی که در زمینه‌های خاص خود استفاده می‌شوند در لیست پروتکل‌های اتوماسیون نام برده شده‌اند.

مبدل‌های پروتکل معمولاً برای انتقال داده و دستورها از یک دستگاه یا اپلیکیشن به دستگاهی دیگر استفاده می‌شوند. این کار لزوماً فرایندهای انتقال داده، دستورها، نمایش آن‌ها، کدگذاری و قاب‌بندی را نیز درگیر کار می‌کند.

دیتالاگر  نوعی از تجهیزات الکترونیک است که داده‌هایی را که به وسیلهٔ حسگرهای تعبیه شده در دستگاه یا ابزار و حسگر خارجی تأمین می‌شوند را در طول زمان یا در رابطه با مکان ذخیره می‌کند. اکثر دیتالاگرها (اما نه همه آنها) بر پایه یک پردازنده دیجیتال (یا رایانه) طراحی و ساخته می‌شوند. آن‌ها عموماً کوچک و قابل حمل بوده و به وسیله باتری تغذیه می‌شوند به علاوه به یک ریزپردازنده مجهز بوده و دارای حافظه داخلی جهت ذخیره‌سازی داده و تعدادی حسگر می‌باشند. 

دیتالاگرها یا مبدل پروتکل SEP-RE4  از سنسورها برای تبدیل پدیده ها و محرک های فیزیکی به سیگنالهای الکترونیکی مانند جریان یا ولتاژ استفاده میکنند. سپس این سیگنالهای الکتریکی به داده های باینری تبدیل شده و به رایانه یا حافظه مورد نظر انتقال داده می شوند. این داده های باینری به راحتی می توانند توسط برنامه های رایانه ای مورد تحلیل قرار گیرند و بر روی دیسک سخت رایانه یا رسانه های ذخیره سازی از جمله کارت حافظه، CD، DVD و غیره ذخیره شوند.

مشخصات فنی پروتکل SEP-RE4

مشخصات این پروتکل 

وب سرور داخلی
دارای دو پورت RS485
دارای یک پورت RS232
10/100BaseTX (RJ45)
قابلیت ارتباط با دو سرور TCP بصورت همزمان
پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا 32Gbyte
قابلیت به روز رسانی برنامه داخلی دستگاه (Firmware) از طریق USB
پشتیبانی از مرورگر های اینترنتی IE ,Opera , Mozilla  , Google chrome
پشتیبانی از پروتکل های  AJAX ,HTTP, DNS , NTP ,DHCP ,Telnet , FTP
قابلیت ارتباط با 30 عدد Slave  در پروتکل مدباس بر روی هر باس ( جمعا 60 عدد Slave)

تماس با ما

اسکرول به بالا